Zorg & Welzijn

Leer methodische vaardigheden voor het creëren

en hanteren van een veilige werkomgeving

in de zorg- en welzijnssector

Training omgaan met emoties en agressie aan de telefoon/balie

Versterk je mentale weerbaarheid

Als medewerker krijg je aan de telefoon en/of balie te maken met gefrustreerde, boze of agressieve zorgvragers. Dat leidt altijd tot stress en soms zelfs verzuim. In deze training leer je om te gaan met grensoverschrijdend gedrag en agressie en het lastige gedrag van zorgvragers om te buigen. Je leert inzicht te krijgen in het eigen gedrag en de wijze van communiceren met  zorgvragers en collega’s. Jouw persoonlijke vaardigheden in het omgaan met weerstanden, lastig gedrag en het hanteren van de bijkomende stress worden vergroot.

Resultaat

  • Je mentale weerbaarheid is vergroot;
  • Je kent de verschillende soorten en uitingsvormen van emotie en agressief gedrag;
  • Je anticipeert op signalen van agressie door middel van je stemgebruik;
  • Je kunt professioneel een verzoek weigeren en een slechtnieuwsgesprek voeren;
  • Je werkt methodisch vanuit de OOBA-cyclus;
  • Je communiceert de-escalerend met behulp van ABCD interventies;
  • Je herkent en controleert de eigen spanning.
1 dag
€ 1.582,50 per groep (BTW vrijgesteld)
12
Incompany training
Gemiddelde waardering:

Met de OOBA -cyclus als basis voor professioneel werken leer je in deze training goed te observeren naar signalen van boosheid, angst , onmacht en agressief gedrag. Specifiek in deze training is het anticiperen op het stemgebruik van de ander bij telefoongebruik.

Door een bewuste analyse te maken van het gedrag besluit je welke interventie in desbetreffende  context het meest van toepassing is, waarbij veiligheid en autonomie voor alle betrokkenen het uitgangspunt is.

Vanuit praktijksituaties  observeer je het stressmanagement van de zorgvrager en reflecteer je op je eigen stressmanagement en wijze van handelen. Voor het oefenen maken we gebruik van  een trainingsacteur, waardoor je je vaardigheden zo realistisch mogelijk kan trainen. Voor de transfer naar de praktijk heeft dit het hoogste leerrendement.

Intake

In een persoonlijk gesprek (face to face) bepalen wij samen me de opdrachtgever en representant van het getrainde team de leerdoelen en bespreken wij het verloop van het leertraject.

Facultatief kunnen wij de deelnemers per mail digitaal een persoonlijk intake voor aanvang van de training zenden, die aansluiten op de persoonlijke werksituatie en ervaringen van de desbetreffende deelnemer.

Accreditatie & studiepunten

Voor deze training/workshop bestaat er een mogelijkheid (indien vooraf aangegeven) om accreditatie aan te vragen bij:

SKJ: Aantal te behalen punten is 1 punt per contactuur en kunnen gratis geregistreerd worden.

V&VN:

  • Voor Verzorgenden en Verpleegkundigen ad. € 185,00 per groep
  • Voor Artsen (GAIA) € 365,00 ad. per groep
  • Voor Specialistisch verpleegkundige ad. € 185,00 per groep

Aantal te behalen punten is, 1 punt per contactuur.

ADAP: Kwaliteitsregister Paramedici

  • Diëtisten
  • Ergotherapeuten
  • Huidtherapeuten
  • Logopedisten
  • MBB'ers
  • Oefentherapeuten
  • Optometristen
  • Orthoptisten
  • Podotherapeuten

Ad. € 204,- per aanvraag.  Bij meerdere beroepsgroepen € 51,- extra per beroepsgroep.

Groepsgrootte

Maximaal 10 deelnemers

Afronding

Na de training ontvangen de deelnemers een certificaat van deelname.

Soort training Onderwerp Duur Investering Aantal deelnemers
Incompany training Omgaan met emoties en agressie aan de telefoon/balie 1 dag € 1.582,50 per groep (BTW vrijgesteld), inclusief inzet acteur maximaal 10
Workshop Omgaan met emoties en agressie aan de telefoon/balie 1 dagdeel € 1.030,00 per groep (BTW vrijgesteld), inclusief inzet acteur maximaal 12

Kudding & Partners is geregistreerd bij het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs (CRKBO). Daarom zijn wij vrijgesteld van BTW.