zoeken
menu
Toggle navigation
menu
Zorg & Welzijn
Preventie
Duurzame inzetbaarheid
Teamgericht sociaal veilig werken
Team Coaching met behulp van Waarden Management
Stressmanagement en hartcoherentie "Hart voor de Zorg"
Verbaal
Omgaan met emoties en agressief gedrag
Omgaan met emoties en agressief gedrag aan de telefoon en de balie
Omgaan met onbegrepen gedrag in de ouderenzorg/dementie
Omgaan met moeilijk verstaanbaar gedrag in de gehandicaptenzorg/LVB
Veilig op huisbezoek
Omgaan met verward gedrag
Motiverende gespreksvoering
Opleiding Train-de-Trainer verbale agressiepreventie en -hantering
Fysiek
Persoonlijke veiligheidstraining (PVT)
Teamgericht veilig werken bij een acute crisissituatie
Humane begeleidingsvaardigheden (HBV)
Omgaan met fysieke agressie bij kinderen
Opleiding Train-de-Trainer Fysieke agressiepreventie en -hantering
Humane Controle Vaardigheden (HCV)
Nazorg
Intercollegiale opvang na een schokkende gebeurtenis
Opleiding Opvang na schokkende gebeurtenissen (BOT)
Behandeling van PTSS door EMDR
Publieke sector
Preventie
Training Predictive Profiling
Training Stressmanagement en hartcoherentie "Mentale Kracht"
Verbaal
Training conflicthantering
Omgaan met lastige situaties
Weerbaarheid aan de telefoon
Weerbaarheid aan de balie
Training weerbaarheid voor medewerkers die op bezoek gaan bij burgers en bedrijven
Training mediationvaardigheden (bemiddelingsvaardigheden)
Training onderhandelen
Training klachtbehandeling
Training Omgaan met emoties en agressief gedrag
Training Omgaan met emoties en agressief gedrag voor receptie en callcenter
Opleiding Trainer de Trainer Agressiepreventie en -hantering
Training omgaan met verward gedrag
Fysiek
Persoonlijke veiligheidsrespons technieken (PVT)
Handelen bij acute geweldsituaties
Opvang
Opleiding tot medewerker bedrijfsopvangteam (BOT)
Training Intercollegiale opvang
Onderwijs
Preventie
Veiligheid op school - een mini-symposium
Opleiding tot Pedagogische conciërge
Hartcoherentie training “Veerkracht voor Leerkracht”
Training individuele coaching
Training teamgericht veilig werken
Team Coaching
Training mentale weerbaarheid
Verbaal
Training omgaan met verbale agressie en intimidatie
Training omgaan met kritische ouders
Opleiding Train-de-Trainer agressiepreventie en -hantering
Fysiek
Train-de-trainer opleiding persoonlijke weerbaarheid
Training humane Begeleidingsvaardigheden voor kinderen
Opvang
Training medewerker bedrijfsopvangteam BOT
Training opvang na schokkende gebeurtenissen
Individuele opvang na een traumatisch incident
Over ons
Klantenportfolio
Accreditaties, erkenningen en registraties
In de media
Algemene voorwaarden
Klachtregeling
Contact
Planning trainers
Inschrijven follow-up
Zelf inspectie
Digitale leeromgeving
Blog
contact
NIKTA VA 2024-37923
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
1.
Agressiviteit
Is niet afhankelijk van cultuurgebonden waarden en normen
Is het vermogen om zich te verhouden tot anderen en is gericht op het behouden van een autonoom en veilig bestaan
Is hetzelfde als agressief gedrag
2.
De meest juiste definitie van agressief gedrag is:
Grensoverschrijdend verbaal, non-verbaal of fysiek gedrag
hetzelfde als agressiviteit
Aanvallend en dreigend ongewenst gedrag
3.
De hersengebieden van het breinhuis zijn:
Mensenbrein, zoogdierenbrein en reptielenbrein
Zoogdierenbrein, vissenbrein en mensenbrein
Vissenbrein, zoogdierenbrein en mensenbrein
4.
Boosheid als gevolg van het weigeren van een verzoek komt vanuit:
De neocortex
Het limbische systeem
De hersenstam
5.
De opmerking "stelletje klootzakken" is
Jullie gericht
Ik gericht
Jij gericht
6.
Luid schreeuwen kan een uiting zijn van:
Non-verbaal agressief gedrag
Verbaal agressief gedrag
Fysiek agressief gedrag
7.
Een persoonsgebonden oorzaak van agressief gedrag is:
Afnemen van autonomie
Verminderde emotieregulatie
Slecht nieuws
8.
Bij een seksueel getinte opmerking is sprake van:
Grensoverschrijdend gedrag
Gevaarlijk gedrag
Aanvaardbaar gedrag
9.
De OOBA-cyclus staat voor:
Observeren, ondernemen, besluiten, actie
Oriënteren, ondernemen, besluiten, anticiperen
Observeren, oriënteren, besluiten, actie
10.
Stress kan de professional reguleren door:
Gedachtensturing, ademhaling technieken en spierspanningsregulatie
Gewetensfunctie herkennen, ademhaling technieken, spierspanningsregulatie
Gedachtensturing, actiegerichte technieken, spierspanningsregulatie
11.
Een alerte houding heeft de functie om:
Snel te kunnen vluchten
Snel te kunnen flinchen
Snel te kunnen vechten
12.
Humor als interventie is
Een buigtechniek
Een afleidingstechniek
Een grap
13.
De functie van "ja-vangen" is:
Ontladen van de teleurstelling en ordenen van de gedachten
Ontladen van de emotie en ordenen van de spanning
Ontladen van de emotie en ordenen van de gedachten
14.
Een keuze geven bij aanhoudend verbaal agressief gedrag heeft de volgende 2 voordelen:
Autonomie blijft bij de agressor en de veiligheid wordt gekaderd
Autonomie blijft bij de agressor en vrede wordt gehandhaafd
Actie ligt bij de agressor en de veiligheid wordt gekaderd
15.
De interventie begrenzen bestaat uit 3 treden, welke?
Rustig blijven, confronteren en consequenties stellen
Confronteren, keuze geven en consequentie uitvoeren
Incasseren, accepteren en retourneren
16.
Bij situaties met afstand en nabijheid en oplopende emotie:
Heeft een gesloten houding een de-escalerend effect
Ga je klaarstaan om te flinchen tegen een aanval
Neem je regie door te USB'en
17.
Bij de OOBA-crash:
Zijn instinct en intuïtie leidend
Zak je lager in het stresshuis
Is het intellect leidend
18.
Met de interventie negeren wordt bedoeld:
De agressor negeren zodat hij of zij geen aandacht krijgt
Doelbewust negeren van specifiek gedrag om escalatie te voorkomen
Negeren van wat het met je doet, zodat je professioneel kunt handelen
19.
Welke soort agressie zien we vooral bij clienten in de zorg?
Reactief
Instrumenteel
Proactief
20.
Wat hoort bij de buigtechniek?
De agressor de keuze geven
Aandacht voor het onderliggende motief
Humor inzetten
Vul uw gegevens in en bekijk het resultaat
Naam
E-mail
Vorige
Volgende