zoeken
menu
Toggle navigation
menu
Zorg & Welzijn
Preventie
Duurzame inzetbaarheid
Teamgericht sociaal veilig werken
Team Coaching met behulp van Waarden Management
Stressmanagement en hartcoherentie "Hart voor de Zorg"
Verbaal
Omgaan met emoties en agressief gedrag
Omgaan met emoties en agressief gedrag aan de telefoon en de balie
Omgaan met onbegrepen gedrag in de ouderenzorg/dementie
Omgaan met moeilijk verstaanbaar gedrag in de gehandicaptenzorg/LVB
Veilig op huisbezoek
Omgaan met verward gedrag
Motiverende gespreksvoering
Opleiding Train-de-Trainer verbale agressiepreventie en -hantering
Fysiek
Persoonlijke veiligheidstraining (PVT)
Teamgericht veilig werken bij een acute crisissituatie
Humane begeleidingsvaardigheden (HBV)
Omgaan met fysieke agressie bij kinderen
Opleiding Train-de-Trainer Fysieke agressiepreventie en -hantering
Humane Controle Vaardigheden (HCV)
Nazorg
Intercollegiale opvang na een schokkende gebeurtenis
Opleiding Opvang na schokkende gebeurtenissen (BOT)
Behandeling van PTSS door EMDR
Publieke sector
Preventie
Training Predictive Profiling
Training Stressmanagement en hartcoherentie "Mentale Kracht"
Verbaal
Training conflicthantering
Omgaan met lastige situaties
Weerbaarheid aan de telefoon
Training weerbaarheid voor medewerkers die op bezoek gaan bij burgers en bedrijven
Weerbaarheid aan de balie
Training mediationvaardigheden (bemiddelingsvaardigheden)
Training onderhandelen
Training klachtbehandeling
Training Omgaan met emoties en agressief gedrag
Training Omgaan met emoties en agressief gedrag voor receptie en callcenter
Opleiding Trainer de Trainer Agressiepreventie en -hantering
Training omgaan met verward gedrag
Fysiek
Persoonlijke veiligheidsrespons technieken (PVT)
Handelen bij acute geweldsituaties
Opvang
Opleiding tot medewerker bedrijfsopvangteam (BOT)
Training Intercollegiale opvang
Onderwijs
Preventie
Veiligheid op school - een mini-symposium
Opleiding tot Pedagogische conciërge
Hartcoherentie training “Veerkracht voor Leerkracht”
Training individuele coaching
Training teamgericht veilig werken
Team Coaching
Training mentale weerbaarheid
Verbaal
Training omgaan met verbale agressie en intimidatie
Training omgaan met kritische ouders
Opleiding Train-de-Trainer agressiepreventie en -hantering
Fysiek
Train-de-trainer opleiding persoonlijke weerbaarheid
Training humane Begeleidingsvaardigheden voor kinderen
Opvang
Training medewerker bedrijfsopvangteam BOT
Training opvang na schokkende gebeurtenissen
Individuele opvang na een traumatisch incident
Over ons
Klantenportfolio
Accreditaties, erkenningen en registraties
In de media
Algemene voorwaarden
Klachtregeling
Contact
Planning trainers
Inschrijven follow-up
Zelf inspectie
Digitale leeromgeving
Blog
contact
NIKTA FA 2024-41127
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
1.
Welke uitingsvormen van agressie ken je?
Ik, jullie en jij gericht
Verbaal en fysiek
Reactief en proactief
2.
Welke soorten van agressie ken je?
Ik, jullie en jij gericht
Verbaal en fysiek
Reactief en proactief
3.
Welke gedragingen (vanuit het dierlijk gedrag) ken je?
Reptielen, zoogdieren en menselijk gedrag
Reptielen, zoogdieren en insecten gedrag
Alfa, roofdieren, roedel en angsthaas gedrag
4.
Noem de doelen van de 5 fasen van de afstand nabijheid oefening (op volgorde).
Voelen, regie nemen, feitelijk waarneembaar gedrag benoemen, begrenzen en van tactisch naar instinctmatig gedrag
Voelen, feitelijk waarneembaar gedrag benoemen, regie nemen, begrenzen en van tactisch naar instinctmatig gedrag
Voelen, regie nemen, feitelijk waarneembaar gedrag benoemen, begrenzen en bewust instinctmatig gedrag inzetten
5.
Wat is de voorwaarde om te kunnen flinchen?
Geen voorwaarde het gaat vanzelf zonder dat je daar controle over hebt.
Een onderbuik gevoel hebben.
Een van je zintuigen moet het gevaar gedetecteerd hebben.
6.
Welke hersengedeelte Intellect
Mensenbrein
Zoogdierenbrein
Reptielenbrein
7.
Welke hersengedeelte Intuïtie
Mensenbrein
Zoogdierenbrein
Reptielenbrein
8.
Welke hersengedeelte Instinct
Mensenbrein
Zoogdierenbrein
Reptielenbrein
9.
Een Flinch betekent letterlijk
Schrikken
Terugdeinzen
Verstarren
10.
Wat is de reden dat we onze vingers spreiden indien er plotseling iets met snelheid naar ons hoofd afkomt, wat je detecteert als gevaar?
Een van de 3 i’s moet geprikkeld worden.
Alle 3 i’s moet geprikkeld worden.
Een van de zintuigen moet geprikkeld worden.
Beschermen het hoofd door middel van het sterke frame.
11.
Wat bepaalt de heftigheid van de flinch het meest?
De snelheid waarmee het gevaar nadert.
De mate van agressie.
De auditieve prikkel.
De afstand t.o.v. het gevaar.
12.
De amygdala bestuurt hoofdzakelijk?
Dat we niet meer kunnen denken.
Schakelt de cortex uit.
Regelt de vecht, verstarren en vlucht reactie.
Welke emotionele reactie het meest zinvol is bij angst en reguleert onze seksuele drift.
13.
De afkorting M.V.S. staat voor:
Menselijk veiligheidssysteem
Menselijk verdedigingssysteem
Meervoudig veiligheidssysteem
Meervoudig verdedigingssysteem
14.
Welke beperkingen / effecten ontstaan er als je in grote stress zone 3 bent?
Daling van het vermogen tot redeneren
Enkel in staat tot nemen van simpele beslissingen
Reflexmatig gedrag
15.
Wat zegt de wet van Hick?
Bij proactief reageren ben je altijd eerder
Hoe meer alternatieven hoe trager je reageert
Hoe meer alternatieven en/of stimuli hoe trager je reageert
Proactief reageren is altijd sneller dan reactief
16.
OOBA- Cyclus staat voor:
Observeren, ondernemen, bewust worden, analyseren
Observeren, ondernemen, bewust worden, acteren
Observeren, oriënteren, besluiten, acteren
Observeren, oriënteren, besluiten, analyseren
17.
Wat verstaan wij onder "stiften" bij de persoonlijke veiligheidsrespons training, en voor welke oefeningen geldt dit?
Het achteruit lopen na afloop bij elke oefening
De beweging van de elleboog bij eerste 3 polsbevrijdingsoefeningen
De richting waarop je beweegt bij eerste 3 polsbevrijdingsoefeningen
18.
Waar staat de afkorting H.B.V. voor?
Humane bevrijdingensvaardigheden
Humane begeleidingsvaardigheden
Humane beslissingsvaardigheden
19.
Welke visie heeft Kudding & Partners over HBV?
Zo eenvoudig als mogelijk
Zo snel als mogelijk de autonomie terug geven
Ingrijpen met zo min als mogelijk mensen
20.
Hoeveel fasen ken je binnen het HBV?
2
3
4
5
Vul uw gegevens in en bekijk het resultaat
Naam
E-mail
Vorige
Volgende