Publieke taak

Beheers technieken om in de publieke sector

grensoverschrijdend gedrag te voorkomen

en er mee om te gaan

Omgaan met emoties en agressie

Omgaan met emoties en agressie

  • Medewerkers publieke taak worden in hun werk geconfronteerd met grensoverschrijdend gedrag van cliënten/klanten of bezoekers. Dat gedrag kent verschillende uitingsvormen en kan zich richten op omstanders, de omgeving of op de medewerker zelf. Het geeft gevoelens van angst, machteloosheid of boosheid en maakt dat de werknemer minder effectief gaat communiceren en escalatie dreigt.

Dat vraagt om inzicht in het gedrag van de agressor, preventieve vaardigheden en het methodisch kunnen hanteren van verbaal agressief gedrag.

Resultaat

  • u bezit kennis over diverse vormen van emotie en agressie
  • u kunt een verzoek (klantvriendelijk) weigeren
  • u kunt aanspreken op regeloverschrijding of storend gedrag
  • u kunt slecht-nieuws duidelijk en effectief brengen
  • u kunt emoties in een gesprek ombuigen en grenzen stellen aan agressie
  • u kunt uw eigen primaire reactie op agressie herkennen en beïnvloeden
Soort training Duur Investering Aantal deelnemers
Basistraining 1 dag € 1.245,00 per groep 10
Workshop 1 dagdeel € 790,00 per groep 10
Presentatie in overleg op aanvraag 150