Publieke taak

Handhaaf vaardigheden om in de publieke sector

grensoverschrijdend gedrag te voorkomen

en er mee om te gaan

Verbaal

Het kan nuttig zijn om je vaardigheden te delen door een intern instructieteam op te leiden. Onze opleidingen bieden de mogelijkheid om je eigen medewerkers en/of collega’s op te leiden tot trainer, die de periodieke follow-uptrainingen binnen de eigen organisatie kan geven. Door dezelfde kennis en filosofie over te dragen, leert iedere hulpverlener of medewerker binnen de instelling een standaardaanpak te beheersen die de veiligheid op het werk bespreekbaar maakt en vergroot.


Training omgaan met verward gedrag

  • Herkennen symptomen en kenmerken van veel voorkomende psychiatrische aandoeningen
  • Herkennen symptomen en kenmerken van veel gebruikte drugs

Training Omgaan met emoties en agressief gedrag

  • u bezit kennis over diverse vormen van emotie en agressie
  • u kunt een verzoek (klantvriendelijk) weigeren

Opleiding Trainer de Trainer Agressiepreventie en -hantering

  • De geleerde omgangsvaardigheden instrueren aan medewerkers die de basisvaardigheden voor het omgaan met verbale agressie al beheersen.
  • Inzicht in spanningsvolle en escalerende situaties.

Training Omgaan met emoties en agressief gedrag voor receptie en callcenter

  • Je mentale weerbaarheid is vergroot;
  • Je kunt je eigen spanning herkennen en ontroleren

Omgaan met lastige situaties

  • de acht maatregelen binnen de Veilige Publieke Taken (VPT) op hoofdlijnen beschrijven.
  • een norm stellen wat acceptabel is en wat niet acceptabel is in het gedrag van de klant.

Training mediationvaardigheden (bemiddelingsvaardigheden)

  • verschillende gesprekstechnieken hanteren.
  • standpunten en belangen van elkaar onderscheiden.

Weerbaarheid aan de telefoon

  • de acht maatregelen binnen de Veilige Publieke Taken (VPT) op hoofdlijnen beschrijven.
  • een norm stellen wat acceptabel is en wat niet acceptabel is in het gedrag van de klant.

Training klachtbehandeling

  • op een effectieve manier een klacht afhandelen op grond van hoofdstuk 9 van de Awb.
  • de rol, taken en verantwoordelijkheden van de functie klachtbehandelaar duidelijk verwoordenn

Training conflicthantering

  • De deelnemer herkennen kenmerken en fases van conflictpreventie en conflicthantering onderscheiden.
  • zich kwetsbaar opstellen en feedback geven en ontvangen.

Weerbaarheid aan de balie

  • de acht maatregelen binnen de Veilige Publieke Taken (VPT) op hoofdlijnen beschrijven.
  • een norm stellen wat acceptabel is en wat niet acceptabel is in het gedrag van de klant.

Training weerbaarheid voor medewerkers die op bezoek gaan bij burgers en bedrijven

  • de acht maatregelen binnen de Veilige Publieke Taken (VPT) op hoofdlijnen beschrijven.
  • een norm stellen wat acceptabel is en wat niet acceptabel is in het gedrag van de klant.

Training onderhandelen

  • fases in onderhandeling onderscheiden.
  • standpunten en belangen van elkaar onderscheiden.